14 oktober 2007

2007-08-03

Modeblogg

Igår orerade jag stolt över hur bra jag är på att slänga saker, inte hänga fast vid gamla materiella ting utan nytta i nuet.
Idag står upp till knäna i indiska långskjortor och känner mig oförmögen att göra mig av med en enda. När kan man inte behöva 7 indiska långskjortor?!!! Stora, svala, i handvävd pk-bomull (gjorda av frigående, lyckliga barn?) med rymliga fickor och en air av aktivism (det var såna som de koola inga-dammar-i-narmada-floden-aktivisterna hade på sig). Visserligen har jag inte använt de sen jag kom hem från indien, de känns liksom inte lika rätt här. Men jag kanske åker tillbaka? Och då behöver jag ju klä mig.

Jag har även testat att spänna ett moderiktigt skärp över revbenen tillsammans med en av dem. Det såg ut som... ja, antingen som om jag prickat modet rätt för en gångs skull, eller som om jag .... jag vet inte, såg utomordentligt fånig ut.
Eller båda.
Inte alls omöjligt att det var båda.


Inga kommentarer: