14 oktober 2007

2007-06-11


Insomniac

Undrar hur lite man kan sova innan man blir en psychokiller? Inatt ville jag skjuta av måsar, folk på gården samt solen som gjorde det så olidligt varmt. Det är tur att jag är för lat för att verkligen göra nåt åt det. Istället låg jag och svettades, kippade efter andan och grubblade in till förbannelse.

Nattens tankar:
- varför tar mina pengar slut fastän jag tjänar mycket mer än jag brukar?
- kommer min rygg att avlida på jobbet?
- hjälp - det är redan sommar, måste planera?
- måste man vara en annan person än jag för att bli psykelog?
- och hur blir man det isåfall, och vill jag verkligen?
- Malmö, Göteborg, Malmö, Göteborg, jobb, plugg, lägenhet, samboskap, utanförskap, alienation och arbetslöshetskris
- relationer åt alla håll och kanter och hur övertalar man sig själv om att man inte kan rädda alla utan att känna sig som en ond nyliberal? Var är gränsen liksom?

Fuck.
Jobb.
Nu.

Men jag fick i a f se soluppgången.


Inga kommentarer: