14 oktober 2007

2007-05-14


Psykolog går fetbort - men kanske det här istället...?

Hmpf... just gjort ett personlighetstest. Blir alltid så frustrerad, 1X2-frågor är inte gjorde för människor som snabbt och automatiskt hittar _minst_ 12 olika sätt att tolka samma fråga.

- Vaddå "Jag kan hantera allt som kommer i min väg - håller med, håller inte med"?

Tja, uppenbarligen har jag ju gjort det, hanterat allt som kommit i min väg - för här är jag ju idag, alldeles levande. Men det stämmer väl för alla? Eller menar de att man ska ha gjort det bra? Ur ett långsiktigt eller kortsiktigt perspektiv? För vem då? Enligt vem eller vilken teori då? Enligt mig? - men vad kommer allt jag tycker och känner ifrån isåfall? Vavava?

Slutresultatet blev att jag är en "animated inventor". Det låter snyggt. Kanske kan jag ha det som titel på mina framtida visitkort. Jag kände igen mig i det mesta i slutsatserna som testet kom fram till. Vad som däremot var lite överraskande var att jag fick skrämmande låga poäng på empatiförmåga, men däremot sades ha en jävla känsla för stil.

Så folk - värna er om ni tror ni kan få medkänsla av mig, jag kommer antagligen bara säga åt er att köpa ett par nya, stilriktiga skosnören och be er att förihelskotta rycka upp er.

Här, mitt sanna jag.


Inga kommentarer: