14 oktober 2007


2007-04-13

Hur ska jag tolka tecknen?

Städförbannelsen

Återigen har det hänt - jag försöker i bästa husfruanda städa mitt näste - och har sönder ännu en essentiell pryl som jag inte kan fixa själv. Denna gång var det handfatets tur. Efter en nära-döden-upplevelse då jag rensade ur månadens gröna hårboll så vägrade rören sitta ihop ordentligt, och droppar därmed för fullt.

Jag antar att livet försöker säga mig något, men har problem att lista ut vad. Det skulle kunna vara t ex:

* livet säger: Städa inte. Alls. Det är en på sätt och vis lockande tolkning, och samtidigt inte, eftersom ingen annan kommer göra det heller. Om inte:
* livet säger: du skola genomgå en Utbildning, bli medelklass och köpa hushållsnäratjänster. Med tanke på ansökningsdatumets närmande är det inte en helt ologisk tolkning. Isåfall är Livet tydligen borgare. Kan vara bra att veta. Det skulle också kunna vara en finurlig propagandaaktion från alliansen just på samma tema.
* Eller så är det de 7 osynliga gnomerna (vilka även är de som kastar kläder på alla bord, papper på alla golv och staplar disk) som lackat ur rejält för att jag inte mutat dem med hustomtegröt.


Inga kommentarer: