14 oktober 2007

2007-05-17




Superkrafter


Wowowow - Igår skrev jag ännu en stämma till en låt. Det gjorde jag grymt, fastän jag var trött och allt! Och jag lät till och med bli dissonanser och stämkorsningar så att den skulle gå snabbt att lära sig, vilket visar på oerhörda mått av självbehärskning. Härmed utnämner jag stäm-skrivning till min nya superkraft! Undrar om det är lika lätt att skriva hela låtar? Jag kanske ska köpa ett sånt där el-piano en dag. Mina skolade öron kommer gråta över ljudet, men å andra sidan så kan man spela hela nätterna med hörlurar.

Jag undrar om jag har fler superkrafter?
Att umgås med en massa olika slags människor som jag börjar gilla och som gillar mig, fast jag förut tänkte att jag nog inte skulle tycka det var ens värt att försöka då vi var så olika - ja, det är nog en bubblare, vet ännu inte om den är stabil. Och sen superkraften att på mindre än ett dygn få en städad lägenhet att se ut som om den härbergerat ett ungdomshem av obstinata tonårstjejer. Den är tyvärr inte så användbar. Mer en anti-superkraft. Såvida man inte en dag kommer på att man tycker riktigt illa om någon och vill trasha dens lägenhet med kort varsel. Då kan man ringa mig. Jag tar betalt per nedstökad kubikmeter.

Krossa-homofobi-dagen, är det visst idag. Och jag ska till Coop och storhandla med en karl! Vi kanske kan låtsas att han bara är väldigt butch, och så kan jag ställa mig och dreggla lite över slitz och café så att folk fattar ändå. Man får väl ställa upp för kampen.

tjing


Inga kommentarer: