14 oktober 2007

2007-05-09


Mood swings

Ännu en dag till ända.
Jobbet var soft som mjukpannkaka. Jag hade en lärling och visade honom hur man blir en jättebamsing till björn på volvo. Han var mycket läraktig och gjorde snart allt själv. Så jag fick massa strötid att flamsa på, klistra lappar på folk och annat som gör livet värt att leva.
Sen pangbom blev jag skitsur och trött och allt och alla blev fan så jobbigt. Nån knyckte min tröja dessutom. Den jävulen...
Åkte till kören, sur som citron, och tänkte att det här går aldrig väl. Och så visade sig att nästan alla andra var på minst lika dåligt humör och svor åt världen och allt. Det var så extremt att det blev hur roligt som helst med snusklåtar och goddagyxskaftkonversationer. Nu är jag matt, men rätt bra till mods.

Dagens nygamla insikt: Jag skrattar oftast lättare när jag ligger på rygg. Gud vet varför.


Inga kommentarer: