08 november 2007

Min hemtenta är torrare än din mammas underbyxor...


Jag vet inte exakt vad det är som gör det så roligt och levande att diskutera saker och så fullständigt oengagerande att försöka skriva ungefär samma saker i en hemtenta. Det finns i alla fall för många regler för hur det ska se ut och i vilken ordning det ska stå, och framförallt så blinkar alla "Big NONOs" runtomkring mig i discostil. Något är fel i processen. Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på min barndom då jag till min arma lärares förtvivlan ägnade en hel termins fri skrivnings-lektioner till att skriva: siffror. Från 1 till säkert 10 000. Prydligt och i nummerordning. Eller på mitt slutarbete i 9:an som bestod av månaders inläsning men som lämnades in som en snygg framsida - och 30 blanka blad.

Ja, kreativiteten är det då inget fel på. Men hur ska jag kunna kanalisera in den i denna totala vetenskapsöken?

Inga kommentarer: